Week 13
(23.3.2013-31.3.2013)
Cuti
Pertengahan Tahun
Week 14 (1.4.2013-5.4.2013)
1.4.2013 Hari Isnin
Bahasa Inggeris Ting. 1K(2.00-3.10)1H(3.25-4.00)1L(5.45-6.20)
|
Theme: Environment
|
Topic: It All Starts At Home
|
Learning out-come: Language for interpersonal
|
Level 1. Exchanging ideas and
giving opinions on topics of interest.
|
Level 2. Participating in
conversations and discussions
|
Objectives of the lesson: At
the end of the lesson the students should be able to
|
1. Talk about the 3Rs
|
Lesson Development: 1. Discussion of the topic.
|
2.
Tr. gives examples of the 3Rs
|
3.
Oral ex.
|
Conclusion: Written ex.
|
CCTS : gather information
|
Moral value: understanding
|
Language content s: present
tense
|
ABM: textbook, pictures
|
Reflection:
Students can do the ex. correctly
Pendidikan
Moral Ting 1N(4.35-5.10)
Bidang
Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.8 Kerajinan
Tema: Kerajinan pemangkin untuk mencapai matlamat
hidup.
Tajuk: Hendak
Seribu Daya
Hasil
Pembelajaran : Kognitif : Mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk Berjaya.
Afektif:
Melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan.
Perlakuan : Mengambil ikitbar daripada orang yang Berjaya dengan
berusaha
Pendekatan :
Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan (membina
sikap rajin dan sebaliknya)
III. Sumbang saran tentang
kerajinan dan refleksi)
IV. Buat latihan di m/s 44 1-5)
Refleksi : pelajar dapat berbincang dengan baik
2.4.2013 Hari Selasa
Bahasa
Inggeris
1H(12.50-2.00)1K(4.35-5.10)1L(5.45-6.20)
Theme: Environment
|
Topic: It All Starts At Home
|
Learning out-come: Language for interpersonal
|
Level 3. Exchanging ideas and giving opinions on
topics of interest.
|
Language for informational
|
Level 3. 1. Reading materials
such as articles in print and in electronic
|
Media.
|
Objectives of the lesson: At
the end of the lesson the students should be able to
|
1. Read and understand the articles given
|
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
|
2.
Read the article given
|
3.
Tr. explains the articles, discussions.
|
Conclusion: Written ex.
|
CCTS : gather information
|
Moral value: understanding
|
Language content s: present
tense
|
ABM: textbook, pictures
|
Reflection:
Students can do the ex. correctly
Pendidikan
Moral Ting 1C(2.00-3.10)
Bidang
Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.8 Kerajinan
Tema: Kerajinan pemangkin untuk mencapai matlamat
hidup.
Tajuk: Hendak
Seribu Daya
Hasil
Pembelajaran : Kognitif : Mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk Berjaya.
Afektif:
Melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan.
Perlakuan : Mengambil ikitbar daripada orang yang Berjaya dengan
berusaha
Pendekatan :
Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan (membina
sikap rajin dan sebaliknya)
III. Sumbang saran tentang
kerajinan dan refleksi)
IV. Buat latihan di m/s 44 1-5)
Refleksi : pelajar dapat berbincang dengan baik
3.4.2013 Hari Rabu
Bahasa
Inggeris 1L(2.00-3.10)1H(5.45-6.20)
Theme: Environment
|
Topic: It All Starts At Home
|
Learning out-come: Language for interpersonal
|
Level 3. Exchanging ideas and giving opinions on
topics of interest.
|
Language for informational
|
Level 3.
1. Reading materials such as articles in print and in electronic
|
Media.
|
Objectives of the lesson: At
the end of the lesson the students should be able to
|
1. Read and understand the
articles given
|
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
|
2.
Read the article given
|
3.
Tr. explains the articles, discussions.
|
Conclusion: Written ex.
|
CCTS : gather information
|
Moral value: understanding
|
Language content s: present
tense
|
ABM: textbook, pictures
|
Reflection:
Students can do the ex. correctly
Pendidikan
Moral Ting. 1N(3.25-4.35)
Bidang
Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.9.Kasih Sayang
Tema: Kasih sayang asas perkembangan diri
Tajuk: Kasih
sayang penenang nurani
Hasil
Pembelajaran : Kognitif : Memahami konsep sayangkan diri sendiri.
Afektif:
Melatih diri untuk mengamalkan sifat kendiri yang positif.
Perlakuan : Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh
Membahayakan
diri.
Pendekatan :
Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan
(ciri-ciri peribadi yang positif dan negative)
III. Sumbang saran tentang
apakah tindakan anda bagi situasi yang tertentu))
IV. Buat latihan bagi situasi
1-4
Refleksi
: pelajar dapat buat semua situasi
dengan baik
4.4.2013
Hari Khamis
Bahasa
Inggeris Ting.1K(5.45-6.20)
Theme:Environment
Topic: It All Starts At Home
|
Learning out-come: Language focus
|
Giving instructions
|
Objectives of the lesson: At
the end of the lesson the students should be able to
|
1. Give instructions on how to make a bookmark
|
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
|
3. Oral
ex.
|
Conclusion: Written ex.
|
CCTS : gather information
|
Moral value: understanding
|
Language content s: giving instructions
|
ABM: textbook, pictures
|
Reflection: students
can give instructions.
Bahasa
Inggeris Ting. 1H(2.00-3.10)1L(4.35-5.45)
Theme:Environment
Topic: It All Starts At Home
|
Learning out-come: Language focus
|
Giving instructions
|
Objectives of the lesson: At
the end of the lesson the students should be able to
|
1. Give instructions on how to make a pen holder
|
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
|
3. Oral
ex.
|
Conclusion: Written ex.
|
CCTS : gather information
|
Moral value: understanding
|
Language content s: giving instructions
|
ABM: textbook, pictures
|
Reflection: students can give instructions.
|
5.4.2013
Hari Jumaat
Bahasa
Inggeris Ting. 1K(5.10-6.20)
Theme:Environment
Topic: It All Starts At Home
|
Learning out-come: Language focus
|
Giving instructions
|
Objectives of the lesson: At
the end of the lesson the students should be able to
|
1. Give instructions on how to make a pen holder
|
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
|
3. Oral
ex.
|
Conclusion: Written ex.
|
CCTS : gather information
|
Moral value: understanding
|
Language content s: giving instructions
|
ABM: textbook, pictures
|
Reflection: students can give instructions.
|
Pendidikan
Moral Ting. 1C(4.35-5.10)
Bidang
Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.9.Kasih Sayang
Tema: Kasih sayang asas perkembangan diri
Tajuk: Kasih
sayang penenang nurani
Hasil
Pembelajaran : Kognitif : Memahami konsep sayangkan diri sendiri.
Afektif:
Melatih diri untuk mengamalkan sifat kendiri yang positif.
Perlakuan : Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh
Membahayakan
diri.
Pendekatan :
Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan
(ciri-ciri peribadi yang positif dan negative)
III. Sumbang saran tentang
apakah tindakan anda bagi situasi yang tertentu))
IV. Buat latihan bagi situasi
1-4
Refleksi
: pelajar dapat buat semua situasi
dengan baik
No comments:
Post a Comment