Wednesday, April 10, 2013

RPH MINGGU 13-14




Week 13 (23.3.2013-31.3.2013)

Cuti Pertengahan Tahun

Week 14  (1.4.2013-5.4.2013)
1.4.2013  Hari Isnin
Bahasa Inggeris  Ting. 1K(2.00-3.10)1H(3.25-4.00)1L(5.45-6.20)
Theme: Environment
Topic: It All Starts At Home
Learning out-come: Language for interpersonal
                                    Level  1. Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest.
                                    Level  2. Participating in conversations and discussions
Objectives of the lesson:  At the end of the lesson the students should be able to
                                              1. Talk about the 3Rs
Lesson Development: 1. Discussion of the topic.
                                        2. Tr. gives  examples of the 3Rs
                                        3. Oral ex.
Conclusion:   Written ex.
CCTS :  gather information
Moral value: understanding
Language content s:  present tense
ABM:  textbook, pictures
Reflection: Students can do the ex. correctly

Pendidikan Moral  Ting 1N(4.35-5.10)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai:  1.8 Kerajinan
Tema:  Kerajinan pemangkin untuk mencapai matlamat hidup.
Tajuk: Hendak Seribu Daya
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk Berjaya.
                                       Afektif: Melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan.
                                       Perlakuan : Mengambil ikitbar daripada orang yang Berjaya dengan berusaha
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik :   I. Penerangan 
                II. Aktiviti kumpulan (membina sikap rajin dan sebaliknya)
               III. Sumbang saran tentang kerajinan dan refleksi)
               IV. Buat latihan di m/s 44  1-5)
Refleksi :  pelajar dapat berbincang dengan  baik


2.4.2013  Hari Selasa
Bahasa Inggeris  1H(12.50-2.00)1K(4.35-5.10)1L(5.45-6.20)
Theme: Environment
Topic: It All Starts At Home
Learning out-come: Language for interpersonal
                                    Level  3.  Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest.
                                    Language for informational
                                    Level 3.  1. Reading materials such as articles in print and in electronic
                                                        Media.
Objectives of the lesson:  At the end of the lesson the students should be able to
                                              1. Read and understand the articles given
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
                                        2. Read the article given
                                        3. Tr. explains the articles, discussions.
Conclusion:   Written ex.
CCTS :  gather information
Moral value: understanding
Language content s:  present tense
ABM:  textbook, pictures
Reflection: Students can do the ex. correctly

Pendidikan Moral  Ting 1C(2.00-3.10)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai:  1.8 Kerajinan
Tema:  Kerajinan pemangkin untuk mencapai matlamat hidup.
Tajuk: Hendak Seribu Daya
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk Berjaya.
                                       Afektif: Melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan.
                                       Perlakuan : Mengambil ikitbar daripada orang yang Berjaya dengan berusaha
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik :   I. Penerangan 
                II. Aktiviti kumpulan (membina sikap rajin dan sebaliknya)
               III. Sumbang saran tentang kerajinan dan refleksi)
               IV. Buat latihan di m/s 44  1-5)
Refleksi :  pelajar dapat berbincang dengan  baik

3.4.2013  Hari Rabu
Bahasa Inggeris  1L(2.00-3.10)1H(5.45-6.20)
Theme: Environment
Topic: It All Starts At Home
Learning out-come: Language for interpersonal
                                    Level  3.  Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest.
                                    Language for informational
                                    Level 3.  1. Reading materials such as articles in print and in electronic
                                                        Media.
Objectives of the lesson:  At the end of the lesson the students should be able to
                                              1. Read and understand the articles given
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
                                        2. Read the article given
                                        3. Tr. explains the articles, discussions.
Conclusion:   Written ex.
CCTS :  gather information
Moral value: understanding
Language content s:  present tense
ABM:  textbook, pictures
Reflection: Students can do the ex. correctly

Pendidikan Moral  Ting. 1N(3.25-4.35)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai:  1.9.Kasih Sayang
Tema:  Kasih sayang asas perkembangan diri
Tajuk: Kasih sayang penenang nurani
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Memahami konsep sayangkan diri sendiri.
                                       Afektif: Melatih diri untuk mengamalkan sifat kendiri yang positif.
                                       Perlakuan : Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh
                                                           Membahayakan diri.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik :   I. Penerangan 
                II. Aktiviti kumpulan (ciri-ciri peribadi yang positif dan negative)
               III. Sumbang saran tentang apakah tindakan anda bagi situasi yang tertentu))
               IV. Buat latihan bagi situasi 1-4
Refleksi :  pelajar dapat buat semua situasi dengan baik


4.4.2013 Hari Khamis
Bahasa Inggeris Ting.1K(5.45-6.20)
Theme:Environment
Topic: It All Starts At Home
Learning out-come: Language focus
                                    Giving instructions
Objectives of the lesson:  At the end of the lesson the students should be able to
                                              1. Give instructions on how to make a bookmark
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
                                        3. Oral ex.
Conclusion:   Written ex.
CCTS :  gather information
Moral value: understanding
Language content s: giving instructions
ABM:  textbook, pictures
Reflection: students can give instructions.

Bahasa Inggeris Ting. 1H(2.00-3.10)1L(4.35-5.45)
Theme:Environment
Topic: It All Starts At Home
Learning out-come: Language focus
                                    Giving instructions
Objectives of the lesson:  At the end of the lesson the students should be able to
                                              1. Give instructions on how to make a pen holder
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
                                        3. Oral ex.
Conclusion:   Written ex.
CCTS :  gather information
Moral value: understanding
Language content s: giving instructions
ABM:  textbook, pictures
Reflection: students can give instructions.

5.4.2013 Hari Jumaat
Bahasa Inggeris Ting. 1K(5.10-6.20)
Theme:Environment
Topic: It All Starts At Home
Learning out-come: Language focus
                                    Giving instructions
Objectives of the lesson:  At the end of the lesson the students should be able to
                                              1. Give instructions on how to make a pen holder
Lesson Development: 1. Brainstorming on the topic given.
                                        3. Oral ex.
Conclusion:   Written ex.
CCTS :  gather information
Moral value: understanding
Language content s: giving instructions
ABM:  textbook, pictures
Reflection: students can give instructions.

Pendidikan Moral  Ting. 1C(4.35-5.10)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai:  1.9.Kasih Sayang
Tema:  Kasih sayang asas perkembangan diri
Tajuk: Kasih sayang penenang nurani
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Memahami konsep sayangkan diri sendiri.
                                       Afektif: Melatih diri untuk mengamalkan sifat kendiri yang positif.
                                       Perlakuan : Mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh
                                                           Membahayakan diri.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik :   I. Penerangan 
                II. Aktiviti kumpulan (ciri-ciri peribadi yang positif dan negative)
               III. Sumbang saran tentang apakah tindakan anda bagi situasi yang tertentu))
               IV. Buat latihan bagi situasi 1-4
Refleksi :  pelajar dapat buat semua situasi dengan baik





No comments: