RPH MINGGU 4
Week 4
Week 4 24.1.2011 – 28.1.2011
24.1.2011 Hari Isnin
Bahasa Inggeris Tingkatan 1E, 1L, 1G
Theme: People
Topic: Family Ties
Learning out-come: Grammar
SIMPLE PRESENT TENSE
Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to
1. Use simple present tense correctly
2. Complexion of text using simple present tense
Lesson Development: 1.Explain the usage of simple present tense
2. Give examples
3. Drilling
Conclusion: Written ex
CCTS: identify
Moral value: Co-operation
Language content: simple present tenses
ABM: Textbook, Reference book
Reflection: students can understand the lesson well.
25.1.2011 Hari Selasa
Pendidikan Moral Ting. 1A/B/C/(3.25-4.35), 1M(4.35-5.10), 1D(5.45-6.20)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.2 Amanah
Tema : Amanah tanggungjawab semua
Tajuk: Amanah kunci kehidupan
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengenal pasti ciri-ciri amanah.
Afektif: Melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan sempura.
Perlakuan : Memahami kepentingan bersikap amanah dalam setiap perlakuan.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan (perbincangan tentang tugas yang diamanahkan dan cara
Melaksanakannya dengan sempurna.
III. Bincang bersama – tugas dan tanggungjawab setiap ahli sesebuah persatuan
Refleksi : pelajar dapat beri jawapan yang baik
26.1.2011 Hari Rabu
Bahasa Inggeris Tingkatan 1G(12.50-2.00), 1E(3.25-4.00), 1L(5.45-6.20)
Theme: People
Topic: Family Ties
Learning out-come: GRAMMAR
SIMPLE PAST TENSE
Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to
1. Use simple past tense correctly
2. Completion of text using simple past tense
Lesson Development: 1.Explain the usage of simple past tense
2. Give examples
3. Drilling
Conclusion: Written ex
CCTS: identify
Moral value: Co-operation
Language content: simple past tense
Reflection: satisfactory, students can understand when to use past tense.
27.1.2011 Hari Khamis
Bahasa Inggeris Ting.1L(5.10-5.20), 1G(4.35-5.10)
Theme: People
Topic: Stand by me
Learning out-comes: Language for interpersonal
Level 1: Taking part in conversation and discussion
Language for informational
Level 2: Reading materials such as articles in print and
Electronic media
Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to
1. Take part in conversation and discussion
2. Read and understand the articles
Lesson Development: 1. Brainstorming – talk about feeling
2. Read the article – discussion and oral ex.
CCTS: identifying
Conclusion: written
Moral value: Co-operation
Language content; verbs
ABM: textbook, Reference book
Reflection: satisfactory
Pendidikan Moral Ting. 1A/B/C/(2.35-3.10) 1M(12.50-2.00)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.3 Harga Diri
Tema : Kesedaran dan penerimaan diri untuk mencapai kesejahteraan hidup
Tajuk: Kenali diri anda
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengenal diri sendiri.
Afektif: Menghargai keistimewaan diri.
Perlakuan : Sentiasa menjaga maruah diri
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan (perbincangan tentang diri sendiri dan cirri dalaman individu).
III. Bincang – kesedaran tentang diri, penerimaan diri, pembinaan diri dan tindakan yang diambil.
Refleksi : pelajar dapat berbincang dengan baik
28.1.2011 Hari Jumaat
Bahasa Inggeris Ting.1E(4.00-5.10)
Theme: People
Topic: Stand by me
Learning out-comes: Language for interpersonal
Level 1: Taking part in conversation and discussion
Language for informational
Level 2: Reading materials such as articles in print and
Electronic media
Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to
1. Take part in conversation and discussion
2. Read and understand the articles
Lesson Development: 1. Brainstorming – talk about feeling
2. Read the article – discussion and oral ex.
CCTS: identifying
Conclusion: written
Moral value: Co-operation
Language content
ABM: textbook, Reference book
Reflection: satisfactory
Pendidikan Moral Ting. 1D(2.00-3.10)
Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Nilai: 1.3 Harga Diri
Tema : Kesedaran dan penerimaan diri untuk mencapai kesejahteraan hidup
Tajuk: Kenali diri anda
Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengenal diri sendiri.
Afektif: Menghargai keistimewaan diri.
Perlakuan : Sentiasa menjaga maruah diri
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan (perbincangan tentang diri sendiri dan cirri dalaman individu).
III. Bincang – kesedaran tentang diri, penerimaan diri, pembinaan diri dan tindakan yang diambil.
Refleksi : pelajar dapat berbincang dengan baik
No comments:
Post a Comment