Sunday, February 6, 2011


 


 

RPH MINGGU 4

Week 4


 

Week 4 24.1.2011 – 28.1.2011

24.1.2011 Hari Isnin

Bahasa Inggeris Tingkatan 1E, 1L, 1G

Theme: People

Topic: Family Ties

Learning out-come: Grammar

SIMPLE PRESENT TENSE

Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to

1. Use simple present tense correctly

2. Complexion of text using simple present tense

Lesson Development: 1.Explain the usage of simple present tense

     2. Give examples

3. Drilling

Conclusion: Written ex

CCTS: identify

Moral value: Co-operation

Language content: simple present tenses

ABM: Textbook, Reference book

Reflection: students can understand the lesson well.


 

25.1.2011 Hari Selasa

Pendidikan Moral Ting. 1A/B/C/(3.25-4.35), 1M(4.35-5.10), 1D(5.45-6.20)

Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

Nilai: 1.2 Amanah

Tema : Amanah tanggungjawab semua

Tajuk: Amanah kunci kehidupan

Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengenal pasti ciri-ciri amanah.

Afektif: Melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan sempura.

Perlakuan : Memahami kepentingan bersikap amanah dalam setiap perlakuan.

Pendekatan : Pemupukan Nilai

Teknik : I. Penerangan

II. Aktiviti kumpulan (perbincangan tentang tugas yang diamanahkan dan cara

Melaksanakannya dengan sempurna.

III. Bincang bersama – tugas dan tanggungjawab setiap ahli sesebuah persatuan

Refleksi : pelajar dapat beri jawapan yang baik


 

26.1.2011 Hari Rabu

Bahasa Inggeris Tingkatan 1G(12.50-2.00), 1E(3.25-4.00), 1L(5.45-6.20)

Theme: People

Topic: Family Ties

Learning out-come: GRAMMAR

SIMPLE PAST TENSE

Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to

1. Use simple past tense correctly

2. Completion of text using simple past tense

Lesson Development: 1.Explain the usage of simple past tense

2. Give examples

3. Drilling

Conclusion: Written ex

CCTS: identify

Moral value: Co-operation

Language content: simple past tense

Reflection: satisfactory, students can understand when to use past tense.


 

27.1.2011 Hari Khamis

Bahasa Inggeris Ting.1L(5.10-5.20), 1G(4.35-5.10)

Theme: People

Topic: Stand by me

Learning out-comes: Language for interpersonal

Level 1: Taking part in conversation and discussion

Language for informational

Level 2: Reading materials such as articles in print and

Electronic media

Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to

1. Take part in conversation and discussion

2. Read and understand the articles

Lesson Development: 1. Brainstorming – talk about feeling

2. Read the article – discussion and oral ex.

CCTS: identifying

Conclusion: written

Moral value: Co-operation

Language content; verbs

ABM: textbook, Reference book

Reflection: satisfactory


 

Pendidikan Moral Ting. 1A/B/C/(2.35-3.10) 1M(12.50-2.00)

Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

Nilai: 1.3 Harga Diri

Tema : Kesedaran dan penerimaan diri untuk mencapai kesejahteraan hidup

Tajuk: Kenali diri anda

Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengenal diri sendiri.

Afektif: Menghargai keistimewaan diri.

Perlakuan : Sentiasa menjaga maruah diri

Pendekatan : Pemupukan Nilai

Teknik : I. Penerangan

II. Aktiviti kumpulan (perbincangan tentang diri sendiri dan cirri dalaman individu).

III. Bincang – kesedaran tentang diri, penerimaan diri, pembinaan diri dan tindakan yang diambil.

Refleksi : pelajar dapat berbincang dengan baik


 


 

28.1.2011 Hari Jumaat

Bahasa Inggeris Ting.1E(4.00-5.10)

Theme: People

Topic: Stand by me

Learning out-comes: Language for interpersonal

Level 1: Taking part in conversation and discussion

Language for informational

Level 2: Reading materials such as articles in print and

Electronic media

Objectives of the lesson: At the end of the lesson students should be able to

1. Take part in conversation and discussion

2. Read and understand the articles

Lesson Development: 1. Brainstorming – talk about feeling

2. Read the article – discussion and oral ex.

CCTS: identifying

Conclusion: written

Moral value: Co-operation

Language content

ABM: textbook, Reference book

Reflection: satisfactory


 

Pendidikan Moral Ting. 1D(2.00-3.10)

Bidang Pembelajaran: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

Nilai: 1.3 Harga Diri

Tema : Kesedaran dan penerimaan diri untuk mencapai kesejahteraan hidup

Tajuk: Kenali diri anda

Hasil Pembelajaran : Kognitif : Mengenal diri sendiri.

Afektif: Menghargai keistimewaan diri.

Perlakuan : Sentiasa menjaga maruah diri

Pendekatan : Pemupukan Nilai

Teknik : I. Penerangan

II. Aktiviti kumpulan (perbincangan tentang diri sendiri dan cirri dalaman individu).

III. Bincang – kesedaran tentang diri, penerimaan diri, pembinaan diri dan tindakan yang diambil.

Refleksi : pelajar dapat berbincang dengan baik


 


 


 


 

No comments: