RPH MINGGU KE 18-19 2.5.2011(2.5.2011-13.5.20110
Week 18 (2.5.2011-6.5.2011)
2.5.2011 Hari Isnin
CUTI UMUM
3.5.2011 Hari Selasa
Pendidikan Moral Ting.1D(12.50-2.00)1A/B/C(3.25-4.35)1M(4.35-5.10)
Bidang Pembelajaran 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
Nilai: 2.2 Hormat dan taat kepada anggota keluarga
Tema: Hormat-menghormati asas keluarga harmoni
Tajuk: Pedoman penting
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga
daripada perspekitif pelbagai agama.
Afektif: Memahami keperluan menghormati anggota keluarga.
Perlakuan : Mengamalkan perlakuan bersopan ketika berhubung dengan anggota keluarga.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang pentingnya sikap menghormati semasa manusia.
IV. Memahami pernyataan mengikut beberapa agama di Malaysia.
Refleksi : pelajar dapat faham tentang sikap menghormati orang lain yang dituntut oleh beberapa agama.
4.5.2011 Hari Rabu
Bahasa Inggeris Ting. 1L(12.50-2.00) 1E(3.25-4.00)
Theme: Summary
Topic: Text on "Benefits of cooking"
Learning outcome: Writing summary
Level 3. 1. Write summary
Objectives of the lesson: At the end of the lesson pupils should be able to
1. Write summary
Lesson development: 1. Explain on how to write summary-give tips on writing summary.
2. Give text for summary.
3. Read the text, discussion.
4. Oral – underline the important points
Conclusion: written ex.
Language content: present tense
CCTS: writing summary
AVA: printed article
Moral: knowledge
Reflection: students write the summary with guided notes.
5.5.2011 Hari Khamis
Bahasa Inggeris Ting. 1G(5.45-6.20)
Theme: Summary
Topic: Text on "Benefits of cooking"
Learning outcome: Writing summary
Level 3. 1. Write summary
Objectives of the lesson: At the end of the lesson pupils should be able to
1. Write summary
Lesson development: 1. Explain on how to write summary-give tips on writing summary.
2. Give text for summary.
3. Read the text, discussion.
4. Oral – underline the important points
Conclusion: written ex.
Language content: present tense
CCTS: writing summary
AVA: printed article
Moral: knowledge
Reflection: students write the summary with guided notes.
Bahasa Inggeris Ting. 1L(3.25-4.35)
Theme: Summary
Topic: Text on 'Sports'
Learning outcome: Writing summary
Level 3. 1. Write summary
Objectives of the lesson: At the end of the lesson pupils should be able to
1. Write summary
Lesson development: 1. Revise summary
2. Brainstorming on the topic given
3. Tr. writes important notes on the board
Conclusion: written ex.
Language content: present tense
CCTS: writing summary
AVA: printed article
Moral: knowledge
Reflection: students can write the summary
Pendidikan Moral Ting.1M(12.50-2.00)1A/B/C(2.35-3.10)
Bidang Pembelajaran 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
Nilai: 2.2 Hormat dan taat kepada anggota keluarga
Tema: Hormat-menghormati asas keluarga harmoni
Tajuk: Pedoman penting
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga
daripada perspekitif pelbagai agama.
Afektif: Memahami keperluan menghormati anggota keluarga.
Perlakuan : Mengamalkan perlakuan bersopan ketika berhubung dengan anggota keluarga.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang pentingnya sikap menghormati semasa manusia.
IV. Berbincang soalon-soalan di m/s 73
Refleksi : pelajar dapat jawab semua soalan dengan betul.
6.5.2011 Hari Jumaat
Bahasa Inggeris Ting. 1E(2.00-3.10)1G(5.10-6.20)
Theme: Summary
Topic: Text on 'Sports'
Learning outcome: Writing summary
Level 3. 1. Write summary
Objectives of the lesson: At the end of the lesson pupils should be able to
1. Write summary
Lesson development: 1. Revise summary
2. Brainstorming on the topic given.
3. Tr. writes important notes on the board.
Conclusion: written ex.
Language content: present tense
CCTS: writing summary
AVA: printed article
Moral: knowledge
Reflection: students can write the summary.
Pendidikan Moral 1D(3.10-3.45)
Bidang Pembelajaran 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
Nilai: 2.2 Hormat dan taat kepada anggota keluarga
Tema: Hormat-menghormati asas keluarga harmoni
Tajuk: Pedoman penting
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami keperluan menghormati orang lain khususnya anggota keluarga
daripada perspekitif pelbagai agama.
Afektif: Memahami keperluan menghormati anggota keluarga.
Perlakuan : Mengamalkan perlakuan bersopan ketika berhubung dengan anggota keluarga.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang pentingnya sikap menghormati semasa manusia.
IV. Berbincang soalon-soalan di m/s 73
Refleksi : pelajar dapat jawab semua soalan dengan betul.
Week 19 9.5.2011-13.5.2011
9.5.2011 Hari Isnin
Bahasa Inggeris Ting. 1I(2.35-3.10)1A(5.10-6.20)
Theme: Environment
Topic: What A Wonderful World!
Learning outcomes: Language for interpersonal
Level 2. Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest
Language for informational
Level 2. 1. Getting meanings of unfamiliar words by using word attack
skills.
2. Extracting main ideas and supporting details.
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. read and understand the passage
2. answer all the questions given
Lesson development: 1. Brain-storming on topic "save our rivers"
2. Read the passage
3. Oral ex.
Conclusion: Written ex.
CCTS: extracting ideas
Moral value: co-operation
Language content: present tense
ABM: Reference books
Reflection: students can answer all the questions given.
10.5.2011 Hari Selasa
Pendidikan Moral Ting. 1D(12.50-2.00)1A/B/C(3.35-4.35)1M(4.35-5.10)
Bidang Pembelajaran 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
Nilai: 2.3.Mengekalkan tradisi kekeluargaan
Tema: Tradisi keluarga perlu dipelihara
Tajuk: Tradisi warisan keluarga
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Mengenal pasti dan memahami tradisi yang diamalkan oleh keluarga.
Afektif:Mengenal pasti tradisi yang diamalkan oleh pelbagai kumpulan etnik di Malaysia. Perlakuan:Mengamalkan perlakuan bersopan ketika berhubung dengan anggota keluarga.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang tradisi warisan keluarga
IV. Berbincang soalon-soalan 77
Refleksi : pelajar dapat jawab semua soalan dengan betul.
11.5.2011 Hari Rabu
Bahasa Inggeris 1L(12.50-2.00)1E(3.25-4.00)
Theme: Environment
Topic: What A Wonderful World!
Learning outcomes: Language for interpersonal
Level 2. Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest
Language for informational
Level 2. Write directions, instructions, recounts and announcements
in appropriate format and conventions.
Objectives of the lesson: At the en d of the lesson the students should be able to
1. write messages
Lesson development: 1. Brain-storming on topic "save our rivers"
2. Use the information collected to write messages
3. Oral ex.
Conclusion: Written ex.
CCTS: writing
Moral value: co-operation
ABM: Reference books
Language content: present tense
Reflection: students can write short messages
12.5.2011 Hari Khamis
Bahasa Inggeris Ting.1L(3.25-4.35)
Theme: Environment
Topic: What A Wonderful World!
Learning outcomes: Language for interpersonal
Level 2. Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest
Language for informational
Level 2. Grammar- Conjunction-'and', 'but' and 'or'
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. use conjunction correctly
Lesson development: 1.Explain on how to use conjunctions and, but, or and so
2. Give examples and drilling
3. Oral ex.
Conclusion: Written ex.
CCTS: identify
Moral value: co-operation
ABM: Reference books
Language content: present tense
Reflection: students can use the correct conjunction to fill in the blanks
Bahasa Inggeris 1G(5.45-6.20)
Theme: Environment
Topic: What A Wonderful World!
Learning outcomes: Language for interpersonal
Level 2. Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest
Language for informational
Level 2. Write directions, instructions, recounts and announcements
in appropriate format and conventions.
Objectives of the lesson: At the en d of the lesson the students should be able to
1. write messages
Lesson development: 1. Brain-storming on topic "save our rivers"
2. Use the information collected to write messages
3. Oral ex.
Conclusion: Written ex.
CCTS: writing
Moral value: co-operation
ABM: Reference books
Language content: present tense
Reflection: students can write short messages
Pendidikan Moral Ting. 1M(12.50-2.00)1A/B/C(2.35-3.10)
Bidang Pembelajaran 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
Nilai: 2.4.Tanggungjawab terhadap keluarga
Tema: Bertanggungjawab terhadap diri dan persekitaran
Tajuk: Tanggungjawab hidup berkeluarga
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Mengenal pasti tanggungjawab setiap anggota dalam keluarga.
Afektif:Menghormati peranan dan tanggungjawab setiap anggota keluarga.
Perlakuan: Melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan dalam keluarga.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang tanggungjawab hidup berkeluarga
IV. Berbincang soalon-soalan 82
Refleksi : pelajar dapat jawab semua soalan dengan betul.
13.5.2011 Hari Jumaat
Bahasa Inggeris Ting. 1E(2.00-3.10)
Theme: Environment
Topic: What A Wonderful World!
Learning outcomes: Language for interpersonal
Level 2. Exchanging ideas and giving opinions on topics of interest
Language for informational
Level 2. Grammar- Conjunction-'and', 'but' and 'or'
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. use conjunction correctly
Lesson development: 1.Explain on how to use conjunctions and, but, or and so
2. Give examples and drilling
3. Oral ex.
Conclusion: Written ex.
CCTS: identify
Moral value: co-operation
ABM: Reference books
Language content: present tense
Reflection: students can use the correct conjunction to fill in the blanks
Pendidikan Moral Ting. 1D(3.10-3.45)
Bidang Pembelajaran 2: Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
Nilai: 2.4.Tanggungjawab terhadap keluarga
Tema: Bertanggungjawab terhadap diri dan persekitaran
Tajuk: Tanggungjawab hidup berkeluarga
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Mengenal pasti tanggungjawab setiap anggota dalam keluarga.
Afektif:Menghormati peranan dan tanggungjawab setiap anggota keluarga.
Perlakuan: Melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan dalam keluarga.
Pendekatan : Pemupukan Nilai
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang tanggungjawab hidup berkeluarga
IV. Berbincang soalon-soalan 82
Refleksi : pelajar dapat jawab semua soalan dengan betul.
No comments:
Post a Comment