RPH MINGGU KE-36
Week 36 (5.9.2011-11.9.20110)
5.9.2011 Hari Isnin
Bahasa Inggeris Ting.1G(12.50-2.00)1E(2.00-3.10)1L(5.45-6.20)
Theme: Values.
Topic: Never too young, never too old.
Learning out-comes: Language for interpersonal.
Level 1: Participating in conversations and discussions
Carrying out a variety of language functions
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. understand the meaning of the topic- helping hands
2. read and understand the dialogue
Lesson development: 1. Brainstorming on the topic
2. Read the dialogue and answer the questions that follow.
3. Oral ex.
Conclusion: Written ex.
CCTS: Justifying and giving reasons
Moral value: charity
ABM: Reference books, textbook
Language content: past tense
Reflection: students can understand the topic and use language the functions correctly
6.9,2011 Hari Selasa
Pendidikan Moral Ting. 1D(12.50-2.00)1A/B/C(3.25-4.35)1M(4.35-5.10)
Bidang Pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi
Nilai: 6.4 Penglibatan diri dalam pembangunan Negara
Tema: Minda yang sihat melalui aktiviti yang bermanfaat.
Tajuk: Bersama menjayakan aktiviti sekolah
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam
Menjayakan aktiviti sekolah
Efektif: Melibatkan diri dalam setiap aktiviti sekolah
Perlakuan: Mengagihkan tugas untuk menjayakan sesuatu aktiviti sekolah.
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III. Sumbang saran tentang penglibatan diri dalam pembangunan Negara
IV.Fikir dan jawab soalan dimuka surat 160(Soalan 1-5)
Refleksi : pelajar dapat jawab soalan dengan betul.
7.9.2011 Hari Rabu
Bahasa Inggeris Ting. 1L(12.50-2.00)1E(3.25-4.00)
Theme: Values.
Topic: Never too young, never too old.
Learning out-comes: Aesthetic
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. read and retelling how events in the text is similar to one's life
Lesson development: 1. Read the poem.
2. Discussion, oral
3. Retell the events similar to one's life
.Conclusion: Written ex.
CCTS: Retell
Moral value: care
ABM: textbook
Language content: poem
Reflection: students can read and retell how events in the texts similar to one's life
Pendidikan Moral Ting. 1D(4.35-5.10)
Bidang Pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi
Nilai: 6.4 Penglibatan diri dalam pembangunan Negara
Tema: Minda yang sihat melalui aktiviti yang bermanfaat.
Tajuk: Bersama menjayakan aktiviti sekolah
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam
Menjayakan aktiviti sekolah
Efektif: Melibatkan diri dalam setiap aktiviti sekolah
Perlakuan: Mengagihkan tugas untuk menjayakan sesuatu aktiviti sekolah.
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III.Bincang bersama di muka surat 160 – sumbangan setiap ahli rumah sukan
IV.Sedia jadual pengagihan tugas untuk setiap ahli rumah sukan
Refleksi : pelajar dapat tahu setiap aktiviti memerluka perancangan dahulu.
8.9.2011 Hari Khamis
Bahasa Inggeris Ting. IL(3.25-4.35)
Theme: Values.
Topic: Never too young, never too old.
Learning out-comes: Language for informational
Level 3: Writing using appropriate format and conventions.
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. rearrange the strips in the correct order.
Lesson development: 1. Read the strips and arrange the strips in the correct order.
2. Oral, read the letter.
Conclusion: Written ex.
CCTS: rearrange
Moral value: caring
ABM: textbook
Language content: future and present tense
Reflection: students can understand and arrange the strips correctly.
Bahasa Inggeris Ting. 1G(5.45-6.20)
Theme: Values.
Topic: Never too young, never too old.
Learning out-comes: Aesthetic
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. read and retelling how events in the text is similar to one's life
Lesson development: 1. Read the poem.
2. Discussion, oral
3. Retell the events similar to one's life
.Conclusion: Written ex.
CCTS: Retell
Moral value: care
ABM: textbook
Language content: poem
Reflection: students can read and retell how events in the texts similar to one's life
Pendidikan Moral Ting. 1M (12.50-2.00)1A/B/C(2.35-3.10)
Bidang Pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi
Nilai: 6.4 Penglibatan diri dalam pembangunan Negara
Tema: Minda yang sihat melalui aktiviti yang bermanfaat.
Tajuk: Bersama menjayakan aktiviti sekolah
Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam
Menjayakan aktiviti sekolah
Efektif: Melibatkan diri dalam setiap aktiviti sekolah
Perlakuan: Mengagihkan tugas untuk menjayakan sesuatu aktiviti sekolah.
Teknik : I. Penerangan
II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.
III.Bincang bersama di muka surat 160 – sumbangan setiap ahli rumah sukan
IV.Sedia jadual pengagihan tugas untuk setiap ahli rumah sukan
Refleksi : pelajar dapat tahu setiap aktiviti memerluka perancangan dahulu.
9.9.2011 Hari Jumaat
Bahasa Inggeris Ting. 1E(4.00-5.10)1G(5.10-6.20)
Theme: Values.
Topic: Never too young, never too old.
Learning out-comes: Language for informational
Level 3: Writing using appropriate format and conventions.
Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to
1. rearrange the strips in the correct order.
Lesson development: 1. Read the strips and arrange the strips in the correct order.
2. Oral, read the letter.
Conclusion: Written ex.
CCTS: rearrange
Moral value: caring
ABM: textbook
Language content: future and present tense
Reflection: students can understand and arrange the strips correctly.
1 comment:
RPH Minggu 36-37 disemak.
Post a Comment