Friday, September 9, 2011


 

RPH MINGGU KE-36

Week 36 (5.9.2011-11.9.20110)

5.9.2011 Hari Isnin

Bahasa Inggeris Ting.1G(12.50-2.00)1E(2.00-3.10)1L(5.45-6.20)

Theme: Values.

Topic: Never too young, never too old.

Learning out-comes: Language for interpersonal.

Level 1: Participating in conversations and discussions

Carrying out a variety of language functions

Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to

1. understand the meaning of the topic- helping hands

2. read and understand the dialogue

Lesson development: 1. Brainstorming on the topic

2. Read the dialogue and answer the questions that follow.

3. Oral ex.

Conclusion: Written ex.

CCTS: Justifying and giving reasons

Moral value: charity

ABM: Reference books, textbook

Language content: past tense

Reflection: students can understand the topic and use language the functions correctly


 

6.9,2011 Hari Selasa

Pendidikan Moral Ting. 1D(12.50-2.00)1A/B/C(3.25-4.35)1M(4.35-5.10)

Bidang Pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi

Nilai: 6.4 Penglibatan diri dalam pembangunan Negara

Tema: Minda yang sihat melalui aktiviti yang bermanfaat.

Tajuk: Bersama menjayakan aktiviti sekolah

Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam

Menjayakan aktiviti sekolah

Efektif: Melibatkan diri dalam setiap aktiviti sekolah

Perlakuan: Mengagihkan tugas untuk menjayakan sesuatu aktiviti sekolah.

Teknik : I. Penerangan

II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.

III. Sumbang saran tentang penglibatan diri dalam pembangunan Negara

IV.Fikir dan jawab soalan dimuka surat 160(Soalan 1-5)

Refleksi : pelajar dapat jawab soalan dengan betul.


 

7.9.2011 Hari Rabu

Bahasa Inggeris Ting. 1L(12.50-2.00)1E(3.25-4.00)

Theme: Values.

Topic: Never too young, never too old.

Learning out-comes: Aesthetic

Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to

1. read and retelling how events in the text is similar to one's life

Lesson development: 1. Read the poem.

2. Discussion, oral

3. Retell the events similar to one's life

.Conclusion: Written ex.

CCTS: Retell

Moral value: care

ABM: textbook

Language content: poem

Reflection: students can read and retell how events in the texts similar to one's life


 

Pendidikan Moral Ting. 1D(4.35-5.10)

Bidang Pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi

Nilai: 6.4 Penglibatan diri dalam pembangunan Negara

Tema: Minda yang sihat melalui aktiviti yang bermanfaat.

Tajuk: Bersama menjayakan aktiviti sekolah

Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam

Menjayakan aktiviti sekolah

Efektif: Melibatkan diri dalam setiap aktiviti sekolah

Perlakuan: Mengagihkan tugas untuk menjayakan sesuatu aktiviti sekolah.

Teknik : I. Penerangan

II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.

III.Bincang bersama di muka surat 160 – sumbangan setiap ahli rumah sukan

IV.Sedia jadual pengagihan tugas untuk setiap ahli rumah sukan

Refleksi : pelajar dapat tahu setiap aktiviti memerluka perancangan dahulu.


 


 

8.9.2011 Hari Khamis

Bahasa Inggeris Ting. IL(3.25-4.35)

Theme: Values.

Topic: Never too young, never too old.

Learning out-comes: Language for informational

Level 3: Writing using appropriate format and conventions.

Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to

1. rearrange the strips in the correct order.

Lesson development: 1. Read the strips and arrange the strips in the correct order.

2. Oral, read the letter.

Conclusion: Written ex.

CCTS: rearrange

Moral value: caring

ABM: textbook

Language content: future and present tense

Reflection: students can understand and arrange the strips correctly.


 

Bahasa Inggeris Ting. 1G(5.45-6.20)

Theme: Values.

Topic: Never too young, never too old.

Learning out-comes: Aesthetic

Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to

1. read and retelling how events in the text is similar to one's life

Lesson development: 1. Read the poem.

2. Discussion, oral

3. Retell the events similar to one's life

.Conclusion: Written ex.

CCTS: Retell

Moral value: care

ABM: textbook

Language content: poem

Reflection: students can read and retell how events in the texts similar to one's life


 

Pendidikan Moral Ting. 1M (12.50-2.00)1A/B/C(2.35-3.10)

Bidang Pembelajaran 6:Nilai berkaitan dengan demokrasi

Nilai: 6.4 Penglibatan diri dalam pembangunan Negara

Tema: Minda yang sihat melalui aktiviti yang bermanfaat.

Tajuk: Bersama menjayakan aktiviti sekolah

Hasil Pembelajaran : Kognitif: Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam

Menjayakan aktiviti sekolah

Efektif: Melibatkan diri dalam setiap aktiviti sekolah

Perlakuan: Mengagihkan tugas untuk menjayakan sesuatu aktiviti sekolah.

Teknik : I. Penerangan

II. Aktiviti kumpulan –mengumpul dan membandingkan maklumat daripada pelbagai sumber.

III.Bincang bersama di muka surat 160 – sumbangan setiap ahli rumah sukan

IV.Sedia jadual pengagihan tugas untuk setiap ahli rumah sukan

Refleksi : pelajar dapat tahu setiap aktiviti memerluka perancangan dahulu.


 


 

9.9.2011 Hari Jumaat

Bahasa Inggeris Ting. 1E(4.00-5.10)1G(5.10-6.20)

Theme: Values.

Topic: Never too young, never too old.

Learning out-comes: Language for informational

Level 3: Writing using appropriate format and conventions.

Objectives of the lesson: At the end of the lesson the students should be able to

1. rearrange the strips in the correct order.

Lesson development: 1. Read the strips and arrange the strips in the correct order.

2. Oral, read the letter.

Conclusion: Written ex.

CCTS: rearrange

Moral value: caring

ABM: textbook

Language content: future and present tense

Reflection: students can understand and arrange the strips correctly.